Zolushka | Дата: Понеділок, 21.01.2013, 00:58 | Повідомлення # 1 |
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 467
Статус: Offline
| Майже кожна з жінок якщо не планувала, то хоча б мріяла пошити своєму обранцеві вишиванку. Я не виняток, але шити... Не те щоб це не моє, але коли бачу, що можна полегшити собі життя - з радістю полегшую.
Отож, вирішила і зробила сорочку традиційного крою. Отакий схематичний вигляд у сорочки-чумачки: Необхідні мірки: * ширина плечей - далі Шп; * довжина виробу - Дв; * обхват шиї - Ош; * півобхват грудей - Сг; * довжина рукава - Друк; * обхват плеча - Оп; * ширина рукава - Шрук. При вимірюванні ширини плечей, сантиметрова стрічка повинна проходити через такі точки: місце, де сходяться плечовий шов і шов вшивання рукава - великий шийний хребець - і знову місце, де сходяться плечовий шов і шов вшивання рукава. Ось рисунок: Тепер розкажу як будувати деталі. Ось вони: Основна деталь (перед і спинка разом): 1. АВ=Шп. Точка С - середина АВ. 2. АА1=Дв*2. Точка А2 - середина АА1. 3. Точка С2 - центр усієї деталі. С3С2=С2С4=7см. 4. С2С5=2см. С2С6=8см. 5. С6С7 - по моделі (виміряйте довжину розрізу - пазухи - від яремної впадини до точки бажаної глибини розрізу). При перенесенні лекала на тканину не забудьте відзначити точки А2, В2, С5 - вони потрібні для рівного вшивання рукава. Рукав: 1. АВ=Оп+додача на вільне облягання. Для кожного своя комфортна ширина рукава, тому я виміряла ширину рукава так: чоловік випростав руку паралельно підлоги, а я при вимірюванні обхвату плеча додавала провисанню вимірювальній стрічці, доки мені не здалося, що саме так буде красиво. Тут головне не захопитися і пам’ятати, що така ж ширина рукава буде і на зап’ясті (якщо рукав без манжети). Точка С - середина АВ. При перенесенні лекала на тканину не забудьте відзначити її. 2. АА1=Друк+2,5см. Останні 2,5 см ми додаємо на обробку низу рукава. Бочок: 1. АВ=Сг+5см. Точка С - середина АВ. 2. АА1=Дв-АС(з викрійки рукава). 3. СС1 - це розріз для пришивання ластовиці. Визначити його можна пізніше. Комір: 1. АВ=Ош. Точка С - середина АВ. При перенесенні лекала на тканину не забудьте відзначити її. 2. АА1 - висота коміра помножена на два, оскільки комір при вшиванні складається вдвічі. До речі, половина коміра вздовж (та, що без вишивки) проклеюється для надання жорсткості. Ластовиця: Побудувати ластовицю відразу необхідного Вам розміру складно. Я вирішувала це питання таким чином: зметувала всі попередні деталі; робила примірку на чоловіка; запитувала в нього чи взагалі та ластовиця потрібна. Виявилося, що не завадить додати трохи свободи. Розпитуючи чоловіка до якої точки конкретно йому б хотілося розширити рукав і основну частину робила відмітки булавками. В процесі примірки необхідно і самій спостерігати у якому місці на рукаві з’являються складочки-брижі, зазвичай саме до тої точки повинна доходити ластовиця. В кого як, а в мене вийшло з ластовицею розібратися з другого разу. В процесі примірки і визначення розміру ластовиці визначається і СС1 для бочка.
Зшиваються деталі в такій послідовності (не обов’язково, але зручно): ластовиця і бочок (рис.1), ластовиця з бочком і рукав (рис.2), основна деталь і все попереднє (рис.3). Комір я вшивала ще для першої примірки (визначення розмірів ластовиці). Ось так якось: Пам’ятайте, що ми спочатку переводимо деталі на тканину, потім вишиваємо, і в останню чергу розрізаємо тканину і беремося за шиття!
|
|
| |