П`ятниця, 22.11.2024, 13:12

 Якщо дитина - "лівша" - Форум

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Наше опитування
Як Ви потрапили на форум
Всього відповідей: 98
Погода
Друзі сайту
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Якщо дитина - "лівша"
ZolushkaДата: П`ятниця, 30.08.2013, 13:51 | Повідомлення # 1
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 467
Статус: Offline
Варто вимовити "лівша", як на пам'ять приходить знаменитий персонаж М. Лєскова, який зміг блоху підкувати і заморським майстрам "ніс утерти", образ людини неординарної і досить суперечливої. Дивно, що Лівша зміг у ту пору відстояти свою ліворукість, так як до недавнього часу тих, хто намагався щось робити лівою рукою, намагалися перевчити, змусити користуватися правою. І по руках били, і руку під пояс прив'язували, і молоток на руку вішали - все робили, щоб став нормальною людиною, для її ж користі.

Однак лівшів стає з кожним роком все більше і більше, і тепер уже не ведуть боротьбу з неправильністю, а намагаються зрозуміти і розібратися, як це може бути у людини "все навпаки". Вчені намагаються шукати причини ліворукості, вивчають психологічні особливості, навіть промисловість включилася в процес демократизації, вже випускають ножиці, різні інструменти, зошити та інші необхідні речі, адаптовані під ліву руку.

Звідки береться ліворукість?

Виявляється, справа тут не в особливостях самої руки, а в особливому пристрої мозку людини. Наш головний мозок складається з двох півкуль: правого і лівого. З'ясувалося, що права півкуля керує лівою стороною нашого тіла, а ліва півкуля - правою. Ці півкулі нерівноправні, одна з них є домінантною. Якщо більш активна ліва півкуля - людина стає правшею, якщо домінантна права - лівшею. Однак відмінності не закінчуються на тому, що одна людина пише лівою рукою, а інша - правою.

Наші півкулі не тільки відповідають за протилежні сторони тіла, але і відрізняються за характером діяльності.

Ліва півкуля обробляє інформацію послідовно, поступально, перебираючи всі можливі варіанти, логічно, саме завдяки її роботі ми розуміємо зміст промови, абстрактні поняття, здатні до класифікації і аналізу об'єктів навколишнього світу.

Права півкуля обробляє інформацію одномоментно, миттєво сприймаючи цілісний образ, на нього спираються наша здатність до емоційного сприйняття, синтетичному мислення, інтуїції, зорово-просторові функції. Воно сприймає інтонаційну сторону мови.

Тому лівші більш емоційні, імпульсивні, у них переважає образне мислення, розвинена інтуїція, вони можуть миттєво схоплювати матеріал, часто виявляють яскраві творчі здібності. Для них характерна здатність бачити ситуацію з несподіваного боку, невластивою більшості, а також бачити проблему там, де ніхто її і не помічав. Серед лівшів чимало відомих творчих особистостей: Мікеланджело, Людвіг ван Бетховен, Карл Бах, Льюїс Керролл, Володимир Даль, Чарлі Чаплін і Пол Маккартні. Великі полководці та вчені: Микола Павлов, Альберт Ейнштейн, Джеймс Максвелл, Олександр Македонський, Юлій Цезар, Наполеон.
 
ZolushkaДата: П`ятниця, 30.08.2013, 13:54 | Повідомлення # 2
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 467
Статус: Offline
У якому віці можна визначити провідну руку?

Здавалося б усе просто. Малюк народжується і починає більш активно діяти правою або лівою рукою. У більшості випадків проблеми немає. Дитина ще в ранньому віці яскраво виявляє правшество або лівшество. Однак процес встановлення ведучої руки може в нормі тривати до 4-5 років. Такі діти можуть брати предмети, тримати ложку, малювати, вирізати і т.д. то однією рукою, то іншою. Домінантність півкулі у них ще не встановилася. Важливо в цей час не наполягати, на тому, щоб дитина виконувала дії якоюсь однією рукою, коли домінантність встановиться, це відбудеться природним шляхом. Якщо до 5-6 років у дитини не встановилася ведуча рука, краще проконсультуватися з фахівцем-нейропсихологом. Він допоможе визначити провідну руку за допомогою спеціальних тестів і дасть рекомендації, як враховувати у вихованні, навчанні і розвитку дитини її особливості.

Це потрібно зробити, тому що саме в цьому віці дитина освоює малювання, вчиться правильно тримати олівець і ручку, вирізати. Визначення провідної руки допоможе правильно освоїти графічні навики і уникнути перенавчання в школі, де навантаження на руку значно зросте.

Спостерігаючи за дитиною, можна визначити провідну руку. Більшість побутових дій виконується двома руками, проте одна рука буде утримувати предмет, а провідна рука - здійснювати активні дії більш вправно і точно. Можна провести спеціальні тести. Кожне завдання під час тестування необхідно пропонувати у формі гри, не фіксувати увагу дитини на тому, якою рукою вона діє, і обов'язково всі предмети класти суворо перед нею.
Протестуйте свого малюка

* Якою рукою він малює?
* Якою рукою тримає зубну щітку?
* В якій руці тримає ложку?
* Якою рукою розчісує волосся?
* Якою рукою роздає картки при грі в лото?
* Якою рукою кидає камінь, м'яч?
* Якою рукою ріже ножицями?
* Якою рукою б'є молотком?
* Якою рукою нанизує намисто, складає вежу з кубиків?
* Якою рукою стирає гумкою?

Якщо дитина частіше або завжди виконує 9-10 дій лівою рукою, можна припустити ліворукість. Якщо 4-5 - двома руками, приблизно рівне володіння обома руками (амбідекстрія). Звичайно, це не всі можливі тести, пройти їх повністю при необхідності можна у фахівця.
 
ZolushkaДата: П`ятниця, 30.08.2013, 14:07 | Повідомлення # 3
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 467
Статус: Offline
Особливості розвитку ліворукої дитини

Важливою особливістю дитини-лівши є свій особливий індивідуальний хід розвитку. Розвиток таких дітей часто йде вкрай нерівномірно, частково здібності лівші можуть випереджати рівень, досягнутий однолітками, а деякі здібності розвиваються набагато довше. Такий зигзагоподібний профіль здібностей і прагнення дитини приладнатися до світу правшів, створює унікальну ситуацію розвитку.

Наприклад, для звичайної людини легко виконати таке просте завдання, як підняти праву руку і визначити, де ліво і право. Для лівші це зовсім непросто. Він починає плутатися, замислюватися й обчислювати, де ж це "право". Такого роду стратегія зберігається і в дорослому стані.
Отож, батькам треба зробити так, щоб дитина на власному досвіді переконалася, що існує права сторона і ліва і вони незмінні і постійні. Так, наприклад, можна намалювати яскравий значок, прив'язати стрічечку або надіти годинник на ліву руку. Дитина визначить для себе, що ліва сторона - це "там, де стрічка". Таке позначення на власному тілі послужить основою для орієнтації в просторі. Якщо дитина має постійне робоче місце в класі чи вдома, можна також допомогти їй зовнішніми орієнтирами, наприклад, ліво - це там де вікно, а право - де двері. Таким же чином опрацювати орієнтацію: верх (голова, небо, стеля) - низ (ноги, стать, черевики).

Наберіться більше терпіння, тому що у лівшів з великими труднощами виробляються автоматизми - здатність виконувати дії не замислюючись. Кожного разу дитина думає, де яка сторона, сьогодні пам'ятає і відповідає швидко, а на наступний день знову виникає пауза перед відповіддю. Деякі лівші виявляються повільними, довго думають перед відповіддю, чим дратують дорослих. Важливо прийняти їх темп роботи, і поступово з віком ці прояви пом'якшають і непомітніше завдяки зростаючим здібностям мозку.

Якщо квапити лівшу, виконня якихось робіт може тільки погіршитися. Допоможіть дитині освоїти якомога більше автоматизмів, і їй стане набагато легше.
 
ZolushkaДата: П`ятниця, 30.08.2013, 14:13 | Повідомлення # 4
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 467
Статус: Offline
А ось тут предмети для лівшів:


 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: