П`ятниця, 22.11.2024, 14:32

 Чи часто ви читаєте своїм дітлахам? - Форум

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Наше опитування
Як Ви потрапили на форум
Всього відповідей: 98
Погода
Друзі сайту
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Чи часто ви читаєте своїм дітлахам?
AssolДата: Середа, 16.01.2013, 18:54 | Повідомлення # 1
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 649
Статус: Offline
Наукові дослідження стверджують, що читання дитині вголос :

• забезпечує емоційний розвиток маляти, підсилює його самостановлення;
• творить міцний зв’язок між рідними і дитям;
• розвиває мову, пам’ять і уяву, вчить мислити, концентрувати увагу;
• розширює загальне знання, сприяє успішному опануванню науки в школі;
• навчає усвідомленню моральних вартостей, допомагає у вихованні;
• запобігає узалежненню від телевізора і комп’ютера.

Тому читати потрібно щодні і починати якнайраніше.


Від 0 до 5-6 місяців

Знайомити малюка з книгою можна вже від народження і починати найкраще з дитячих віршів і пісеньок: малюки добре відчувають віршовий і музичний ритм. Ще не розуміючи змісту, сенсу слів, вони вже здатні адекватно реагувати на їхній ритм і інтонацію маминого голосу: якщо мамині слова звучать весело – дитина усміхається; якщо мама говорить серйозно – серйознішає. Так формуються життєві емоції.

Від 6 місяців до року
З 5-6 місяців дитина починає активно користуватися руками – їй подобається чіпати різні предмета, трясти їх, куштувати. Настає час знайомства малюка з книжками-іграшками, що допомагають розвивати тактильну пам’ять і дрібну моторику, що в свою чергу стимулює розвиток мовлення. Дитина може помацати таку книжку, вивчаючи за допомогою пальчиків матеріал, з якого вона зроблена, куштувати на смак і розглядати малюнки. Так у малюка з’являється перший досвід спілкування з книгою.

Ілюстрації у таких книжках мають бути великі, яскраві, краще з різною текстурою. Мама має допомогти малюку навчитися правильно з ними «спілкуватися»: візьміть малюка на руки, разом перегортайте книгу, розглядайте її, разом торкайтесь різних текстурних елементів. Діти до року здатні концентрувати увагу на книжці лише кілька секунд. Тому для дитини цього віку досить кількох яскравих книг. Їх треба викладати у зоні досягнення дитини, тоді він із задоволенням буде тягтися від однієї до іншої. Якщо ви помітите, що інтерес дитини до книг охолов, заберіть їх і запропонуйте нові. Через якийсь час малюк із задоволенням розглядатиме «старі» книжки. Перші книжки можуть бути і без тексту, а якщо є – то невеликий і ритмічний.

Від 1 до 2 років
У віці від року до 2-х в лексиконі дитині з’являються нові і нові слова. Малюку доводиться їх систематизувати, співставляючи з конкретними об’єктами і запам’ятовуючи по-своєму. Щоб у свідомості дитини виник міцний зв’язок між предметом і назвою, слід багаторазово повторювати цей ланцюжок, демонструючи картинку в книжці.

У цьому віці багато дітей особливо люблять книги про тварин. Вивчаючи їх, дитина може вподобати одну тваринку і відшуковувати її на всіх сторінках. Варто розказати про цю тваринку: де живе, чим харчується, які має звички. Так у дитини формується перший усвідомлений інтерес до книги як джерела позитивних емоцій і нових знань.

У рік дитина освоює коротенькі простенькі казки з повторами («Колобок», «Ріпка») тощо.

Для дитини віком до 2-х років важливими є ілюстрації – зорові образи і слова поступово стають одним цілим, розвивається наочно-образне мислення. Малюнки з перших книжок допомагають формувати у дитини точне уявлення про світ, куди він прийшов. Ось чому книжки для цього віку мають бути добре ілюстровані. Тому, обираючи книгу, звернуть увагу на таке:
- ілюстрація має займати не менше 60% площі;
- малюнок має бути крупний, барвистий і зрозумілий;
- малюнок має точно відповідати написаному (якщо у віршику платтячко синє – то на малюнку воно має бути таке ж).

Можна купити чи виготовити ляльковий театр і, читаючи книжку, показувати виставу. Також можна купити книжку-іграшку і читаючи текст відкривати і закривати двері, приводити в рух Курочку-Рябу, хитати голови діда і баби. Головне – стежити, щоб дії малюка відповідали тому, про що читають.
У віці 1-2 роки дитина може розглядати книгу 10-20 хв, але не слід її до цього змушувати.

Від 2 до 3 років
Дворічна дитина освоює світ за допомогою наслідування. Тому читання у цьому віці має супроводжуватися зображенням дій, описаних на сторінках книги. Наприклад, мама робить тоненький голосок і витирє уявні сльози, читаючи, як побивалася лисичка за своєю качалочкою. Таким чином дитина формує тривимірне уявлення: вона чує казку про лисичку, бачить її на малюнку і чує лисиччину нещирість. Згодом дитина й сама захоче пострибати зайчиком, вайлувато походить ведмедем тощо. Не дивуйтесь, що дитина просить читати ще і ще, адже так вона осягає зміст і вивчає нові слова. Крім того, діти в цьому віці слухають мелодику тексту, важче сприймаючи сюжет. А реагувати на текст вчаться, дивлячись на вас. Тому виявляйте емоції достатньо, але в міру.
(продовження нижче)
 
AssolДата: Середа, 16.01.2013, 18:54 | Повідомлення # 2
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 649
Статус: Offline
Від 3-х до 6 років
У три рочки дітки стають чомучками. Читаючи книжку, пояснюйте дитині всі незрозумілі слова і вирази, але не забувайте про доступність пояснення. У цьому віці варто читати «Карлсона» і «Пеппі» А. Лінгрен, казки, «Вісім ляльок з дому тупотухи» Авіжюса Йонаса, «Чарівник Смарагдового міста» Волкова, «Цар Плаксій та Лоскотон» В.Симоненка тощо. Щоб малюк не заплутувався у подіях, просіть його переказати прочитане – усе по порядку, від початку. Це розине пам’ять і логіку.

На цьому етапі ілюстрації книг є практичним керівництвом у спілкуванні з книгою. Малюнок має бути розрахований на тривале розглядання. Адже дитина повертається до нього не раз. Паралельне з читанням роздивляння малюнків допомагає сприймати прочитане глибше.

Від 6 років діти починають читати самі, але змушувати до цього не потрібно. Наукові дослідження доводять, що до 6 років у дитини в основному розвивається права півкуля, яка відповідає за естетичний розвиток і лише потім розвивається ліва півкуля, що відповідає, зокрема, і за читання.

Батькам, які хочуть, щоб читання лишилось одним з улюблених занять дитини на все життя, слід узяти до уваги таке:
- Слід враховувати психофізичні особливості, притаманні дітям кожної вікової групи.
- Намагайтеся завжди читати малюку виразно. Не засмучуйтесь, якщо у вас не дуже хороша дикція, Ваші старання все одно будуть поціновані – адже для дитини у вас все виходить, а головне – дитина чудово зрозуміє ті емоції, якими ви хотіли з нею поділитися.
- Привийте дитині дбайливе ставлення до книги. Добре, якщо в сім’ї охайно ставляться до книг. Принаймні, книги мають зберігатися у визначеному місці. Дитину з малечку слід привчити не рвати книжок, а ставитися до них як до друзів.
- Не читайте з дитиною поспіхом. Сядьте зручно, щоб читання стало особливим священодійством. Можна спершу читати, не відволікаючись на малюнки, а роздивитися їх лише за другим разом чи після прочитання. Поставте дитині питання за малюнками, з’ясуйте, чи все вона зрозуміла.
- Ніколи не змушуйте до читання. Заохочуйте. І ніколи не перетворюйте читання у погодинну роботу, хай дитина слухає стільки, скільки їй цікаво.
 
ZolushkaДата: Четвер, 07.02.2013, 01:09 | Повідомлення # 3
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 467
Статус: Offline
В моєї дитини книг приміром так само, як і машинок. А з книжкового магазину його важче витягти, ніж з іграшкового. Так любимо книги, що навіть на горщик йдемо з ними biggrin

Починали ми знайомство з книжками з розглядування картинок і пояснень, що то таке. Потім перейшли до гри "А де в нас намальовано слоника, літачка і т.д.?"
Нещодавно малюк з татком розпочали книжку-абетку з віршованими загадками.
 
ArielДата: Четвер, 07.02.2013, 08:16 | Повідомлення # 4
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 918
Статус: Offline
Ми почали знайомство з книгами з 5 місяців. А тепер намагаюсь читати донечці щодня. Інколи навіть літературу для більш старших діток. Сама люблю читати, і хочу щоб і донечка теж любила книги.

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: