П`ятниця, 22.11.2024, 13:43

 Шість підводних каменів раннього розвитку дитини - Форум

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Наше опитування
Як Ви потрапили на форум
Всього відповідей: 98
Погода
Друзі сайту
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Шість підводних каменів раннього розвитку дитини
AssolДата: Четвер, 17.01.2013, 14:40 | Повідомлення # 1
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 649
Статус: Offline
Останнім часом «модної» популярності набув так званий «ранній розвиток дитини». Внаслідок чого переважна більшість батьків почала експериментувати над власними дітьми, випробовуючи на них усі відомі їм методики раннього розвитку і тягаючи власне чадо по усіляким дитячим центрам, вчителям, педагогам, психологам. І тут почалось: англійська мова, творчість, математика, читання, логіка, мовлення, мислення, хореографія та інше. В результаті цього через певний час батьки отримують не гармонійно та усебічно розвинену дитину, а маленьку беззахисну ходячу енциклопедію із цілою низкою комплексів, страхів, нервових зривів та проблем із міжособистісним спілкуванням. Стоп!...!?

Камінь перший – «амбіційний».

Якщо розібратися досконаліше, більшість батьків, котрі занадто захопилися раннім розвитком дитини, можна поділити на певні групи.

Група перша «А моя дитина …» - ця категорія батьків невдоволена собою, своїм соціальним становищем, роботою, професією тощо. І вони сподіваються, що ранній старт насправді може дати певні високі результати і їхня дитина досягне в житті більшого.Тим самим вони задовольняють власні амбіції і потреби через занадто хворобливий розвиток власної дитини.

Група друга «А моя дитина вміє…» – це ті батьки, котрі використовують власну дитину як ще одне «досягнення» у своєму житті, компенсуючи тим самим все те, що вони недоотримали в дитинстві.

Група третя «Я тебе дуже люблю і тому хочу, щоб…» - в цих батьків, як правило, дуже насичений робочий графік і вони компенсують відсутність своєї уваги різноманітними розвиваючими заняттями та іграшками, тим самим купуючи любов і довіру дитини.

Група четверта «А в нас лізуть зуби …» чи «А ви чули…» - це клуб матусь за інтересами. Переважно до цієї групи входять молоді матері, котрі сприймають ранній розвиток дитини, як дуже цікаву гру, яка допомагає на певний час, декілька разів на тиждень, вирватися із дому та зустрітися із такими ж як вони мамами. Ці батьки задовольняють таким чином свій творчий потенціал та свої потреби успілкуванні та розвитку.

І лише 10% відсотків батьків насправді зацікавленні в інтелектуальному, творчому та емоційному зростанні дитини, і сприяють її всебічному розвитку та розкриттю потенціалу.
Висновок: Якщо Ви бажаєте, щоб Ваша дитина розвивалася гармонійно – прислуховуйтесь насамперед до потреб дитини, а не до власних амбіцій.

Камінь другий – «хиткий».

Ваша дитина не експериментальне мишеня, котре може витримати всі Ваші спроби зробити її кращою, розумнішою, інтелектуальнішою. Тут слід пам’ятати, що кожна із методик випрацьовувалась роками, і жодна з них не дасть результатів, якщо не займатися із дитиною постійно, безперервно, правильно, не відхиляючись від основних методів та принципів, а не в той час, коли це зручно саме Вам. І кожна з методик, звісно, має свої сильні та слабкі сторони.
Висновок: Ви можете довірити розвиток своєї дитини тим людям, котрі займаються цим професійно, чи займатися із дитиною самостійно, цілковито присвячуючи вільний час малюкові і постійно вдосконалюючи насамперед себе.

Камінь третій – «модний».

Кожна дитина – це особистість. В неї свої думки, погляди, захоплення. І найголовніше – вона відчуває і сприймає цей світ по-своєму. Щось їй вдається краще, щось гірше. До чогось вона ставиться із захопленням, щось не сприймає взагалі. Завжди треба пам’ятати, що кожна дитина талановита по-своєму, і що дитячий талант наче ніжна та гарна квітка, може розквітнути і цвісти довго, а може і взагалі зів’янути назавжди. Все залежить від того, де, в який час та в яких умовах вона росте.
Висновок: Не все те, що підходить і подобається Вам та іншим, може підходити саме Вашій дитині.

 
AssolДата: Четвер, 17.01.2013, 14:40 | Повідомлення # 2
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 649
Статус: Offline
Камінь четвертий – «двогранний».

Іноді батькам дуже важко зрозуміти, чому їх 4-х річний хлопчик вперто відмовляється виконувати домашнє завдання і малювати у рядочок цифри та рисочки, сидячи на одному місці понад 10 хвилин. Чому 5-ти річна дівчинка самостійно не читає казок, хоча вміє читати. Чому після того, як Ви витратили стільки грошей і часу на розвиток малюка, замість того, щоб стати більш обізнаним та відкритим, дитина стала замкнутою, вразливою, невротичною. І так ще нескінченна кількість чому, чому, чому?
Справа в тому, що є велика різниця між розвитком та навчанням дитини. Розвиток дитини, в першу чергу, сприяє формуванню психіки дитини, готує її до сприйняття та обробки різноманітної інформації, тим самим вдосконалюючи і підвищуючи її інтелект. А навчання – це, насамперед, передача знань, умінь та навичок, котрі тим самим вдосконалюють рівень ерудиції та обізнаності.
Висновок: Ранній розвиток – це не перетворювання власної дитини на ходячий посібник чи енциклопедію, а насамперед створення сприятливого середовища для повноцінного емоційного та інтелектуального розвитку.

Камінь п’ятий - «істинний»

Переважно до 7-ми років основна діяльність кожної здорової та повноцінної дитини - це гра. Тому, все що від гри відрізняється, сприймається дуже важко і хворобливо.
Принцип раннього розвитку дитини насамперед полягає у вивченні розмаїття світу через гру. Саме граючи з малюком, простіше сприяти розвитку у дитини ерудиції, інтелекту, пам’яті, уваги, сприйняття та мислення, уяви, творчості, мовлення і допитливості. І найголовніше – тільки через гру можна навчити малюка отримувати задоволення від занять.
Висновок: Будуйте заняття з малюком як цікаву гру. Сприяйте тому, щоб дитина отримувала задоволення від тієї діяльності і часу котрий або Ви, або педагог проводите разом із нею. І тільки в цьому випадку заняття принесуть користь і вагомий результат.

Камінь шостий - «Камінь Спотикання»

Справа в тому, що на сьогоднішній день існує дуже багато псевдопрофесійних спекуляцій з теми раннього розвитку дитини.
Висновок: Якщо Ви вирішили займатися раннім розвитком своєї дитини за допомогою професійних педагогів або дитячих центрів, слід звернути увагу на наступні речі.

По – перше: огляньте приміщення.
Приміщення, в якому проводяться заняття, повинно бути теплим, просторим та затишним, мати достатньо світла і вентиляцію. Воно не повинно нагадувати малюкові власну квартиру.

По – друге: Запитайте про напрямок професійної діяльності.
Тут слід зауважити, що з обережністю слід відноситися до центрів, котрі працюють виключно за однією із розвиваючих методик, не додаючи до розвитку дитини нічого власного (тому що, кожна дитина різна і розвивається по своєму, а однобічність розвитку не може відкрити всі потенційні здібності малюка).

По – третє: Дізнайтеся як і у якій формі проходять заняття, скільки разів на тиждень, в який час.
Заняття із малюком мають проходити у вигляді гри. В залежності від віку, заняття повинні йти блоками по 5 - 15 хвилин (тому що маленькій людині дуже важко постійно концентрувати увагу на одному видові діяльності).

По – четверте: Дізнайтеся хто викладає та проводить заняття.
Тут важливим є не так вік і досвід роботи, як професіоналізм, вміння знаходити спільну мову з дітьми, вміння їх зацікавити. Треба зауважити, що педагог чи психолог не повинен давити на дитину своїм авторитетом, а повинен стати дитині другом та помічником.

По – п’яте: Спитайте чому саме має навчитися малюк і які навички та якості розвиваються в дитини в процесі навчання.
Обирайте тільки те, що підходить саме Вашому малюкові.

По – шосте: Прийдіть на пробне заняття.
Якщо діти знаходяться на занятті без батьків, вимагайте обов’язкової присутності на першому занятті. Після заняття спитайте у своєї інтуїції та своєї свідомості про відповідність Ваших вимог, потреб Вашої дитини до того що можуть Вам запропонувати в обраному місці.

Запам’ятайте, що головним критерієм всебічного, повноцінного і творчого розвитку дитини є спілкування з малюком, Ваша любов та взаєморозуміння. Нехай Вам щастить!


Цікаво по темі: спочатку  більшість методик раннього розвитку були придумані і розроблені для навчання розумово відсталих дітей, а потім вже, коли на практиці була отримана їх ефективність, вони стали використовуватися для звичайних, здорових діток.
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: