Понеділок, 25.11.2024, 10:34

 Коли потрібен логопед... - Форум

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Наше опитування
Чи подобається Вам форум
Всього відповідей: 76
Погода
Друзі сайту
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Коли потрібен логопед...
AssolДата: Субота, 18.01.2014, 14:32 | Повідомлення # 1
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 649
Статус: Offline
Перше самостійно вимовлене слово – насправді
велика подія у житті дитини і її батьків. Але від
першого зрозумілого слова до нормального
людського спілкування – довгий і тяжкий шлях.
Як допомогти малюку подолати, його, в який
період розвитку мови потрібно звернути особливу
увагу? До якого віку дозволено дитині сюсюкати?
Звідки беруться діти – «мовчуни»? Коли необхідно
хвилюватися?


Чомусь більшість із батьків вважають, що до логопеда потрібно звертатися тільки тоді, коли дитина неправильно вимовляє звуки – шепелявить чи картавить. Але ж це не так! Першими повинні звертатися саме батьки дітей – «мовчунів». Небажання дітей розмовляти, звичайно, може бути пов’язано з особливостями характеру. Але, трапляється, причиною мовчання може бути серйозна проблема затримки мовного розвитку.

В один рік дитина повинна вимовляти перші слова. У два – фрази. Якщо у два роки дитина починає вимовляти тільки окремі слова, то можна говорити, що розвиток мови затримується. Часто діти до 7 – 8 років самостійно доганяють однолітків (при нормальному розвитку інтелекту). Причини затримки мовного розвитку можуть бути пов’язані з порушенням нервової системи, з гіпоксією плода під час вагітності чи родовою травмою. Але деяким дітлахам потрібна допомога логопеда.

Фактори ризику:
*у новонародженої дитини – затяжна після родова жовтуха (якщо високий рівень білірубіна у крові тримається близько місяця),
*хірургічні операції у дитини віком до 3-ох років під загальним наркозом.
Трапляється, що батьки не звертають уваги на те, що дитина часто падає і часто забивається – а між тим мікротравми мозку можуть також негативно впливати на розвиток мовних центрів.

Коли ж потрібно звертатися до фахівця?
Лікар-логопед Світлана Костюк-Сокоть радить:
Раджу батькам не чекати, коли дитя саме, так би мовити, «виговориться», а своєчасно звернутися за консультацією до фахівця. Логопедичної допомоги потребують діти з порушенням звуковимови, заїканням, затримкою і загальним недорозвитком мовлення.

Зокрема, якщо ваш син чи донька в 1 рік від народження не наслідує звуки дорослих, не може адекватно вжити прості слова з двох однакових звуків ( «тато»,«мама», «баба», «так», «ні» ).

До 2 – 2.5 років малюк не може показати частини тіла, які йому називає дорослий, не виконує складні прохання на зразок: «Сходи на кухню і принеси чашку». Не впізнає близьких на фотографії. Не вимовляє або вимовляє нечітко звуки о – а – е – п – б – м.

Від 3 років не розуміє коротких віршів, оповідань, казок, не намагається їх переказати, не може відповісти на запитання як його звати, назвати своє прізвище. Не вимовляє або вимовляє нечітко звуки і – и – у – ф – в – т – д – н –к – г –х – й.

В 4 роки не рахує в межах п’яти, не дослуховує до кінця довгі казки, не може розповісти жодного вірша. Не вимовляє або вимовляє нечітко звуки с – з – ц – ш – ж – ч – щ.

У 5 – 5,5 років мова нерозбірлива і не зрозуміла для оточення. Не вимовляє або вимовляє не чітко звуки р – л.

Насторожити має і те, що у 6 років малюк не може переказати події дня, переглянутого мультфільму або прочитаного оповідання. Неправильно вимовляє звуки рідної мови та (або) не розрізняє їх на слух.

Запам’ятайте, що «застарілі» дефекти мовлення виправляються набагато важче, порушення звуковимови несе за собою чимало вторинних дефектів, таких, наприклад, як порушення психо-емоційного стану. Дитина соромиться, замикається в собі і не хоче спілкуватися з оточенням, а коли не розуміють, що вона говорить стає роздратованою.

 
AssolДата: Субота, 18.01.2014, 14:43 | Повідомлення # 2
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 649
Статус: Offline
Мій старший син в 5 років не гоаорив звуки ж, ч, ш, щ, тому довелося звернутися до логопеда. Вони як раз в садочку і в школі (на підготовці) почали вивчати букви. А як можна ефективно займатись не маючи змоги правильно вимовити потрібний звук?
Нам вистачило всього трьох занять зі спеціалістом, по 1 разу в тиждень і дитина почала все правильно вимовляти. Але ми цілий тиждень займались вдома самостійно. Дуже нам в пригоді стали чистомовки.
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: