Чистомовки для дошкільнят - Форум
Неділя, 19.02.2017, 17:35

 Чистомовки для дошкільнят - Форум

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Наше опитування
Як Ви потрапили на форум
Всього відповідей: 90
Погода
Друзі сайту
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Турботлива матуся » Дошкільнята (від 3 до 6 років) » Чистомовки для дошкільнят (Коли дитина не вимовляє звуки)
Чистомовки для дошкільнят
AssolДата: Субота, 18.01.2014, 14:54 | Повідомлення # 1
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 650
Статус: Offline
Коли дитина не вимовляє або не правильно/не чітко вимовляє деякі звуки, однією з порад логопеда є віршовані чистомовки (скоромовки) на вимову проблемних звуків.

Хотілося б зауважити, що до цих вправ можна переходити лише тоді, коли у малюка вільно виходить правильне вимовляння окремого звуку. Отже спочатку фахівець повинен "поставити" звук, а вже потім можна починати тренуватися з дитиною самостійно.

Можна використовувати вже готові віршики, а можна імпровізувати.

Наприклад, промовити:
як дзижчить бджілка (Дж-ж-ж-ж-ж),
як гуде поїзд (У-у-у-у-у-у),
як мати колисає дитину (А-а-а-а-а-а),
як пищіть комар (Дз-з-з-з-з-з) і т.п.


Також можна різноманітнити вправу зміною гучності або тембру голосу, тобто одні й ті самі рядки промовляти по різному: голосно, тихо, швидко або повільно.

Щоб заняття було більш ефективним, фахівці пропонують проводити його у такій послідовності:

1. Гімнастика для пальчиків
2. Вправи для дихання та артикуляціонна гімнастика (губи, язик)
3. Голосові вправи
4. Вправи з мовним матеріалом

Але майте на увазі: дитині має бути цікаво, тоді вона буде більш уважною і не так швидко втомиться, частіше хваліть дитину і вона буде більш старанною.

А чистомовка можна використовувати наприклад такі:
Любов МАЩЕНКО
АБЕТКА ДЛЯ БОГДАНКА
АБЕТКА ЧИСТОМОВОК


ГРОЗА(г, р)

Грім гримить понад горами,
Гриць гребе горох граблями.
Годі, Грицю, загрібати,
Гайда від грози тікати!

СОВА(с)

Серед білого дня на сосні
Старезна сова міцно спала.
Снилися сни їй страшні –
Від страху сова з сосни впала.
Сидіти сові під сосною до ночі,
Доки побачать її сонні очі.

ДЖМІЛЬ(д, ж, дж)

Дуж-же ж-жарко, джміль гуде,
А води нема ніде. –
До джерельця полечу,
Та й нап’юся досхочу.

ГУСИ(г, ґ)

Купаються гусенята
У копанці в гаю,
А гуска ґелґоче,
Гусенят гукає:
Годі, годі, гусенята,
Виходьте з водиці
Та погрійтеся на сонці,
Поскубіть травиці!
Потім будемо навчатись,
Годі вже вам сюсюкати,
Вчіться ґелґотати.

ГРИБИ(б)

На пагорбі – дуби,
Під дубами –гриби,
Великі, смачні
Гриби піддубні.

ВОДОГРАЙ(в)

У струмочку водограй
Грає веселково,
В високості неба синь
Квітне барвінково.
В’ється стрічечка-вода
В пахощах духмяних,
То впірне, то виринає
Поміж трав весняних.

ЯРМАРОК (я)

На ярмарок, на ярмарок
Яблучка яскраві
Повезе Явтух, запрягши
Коненяток вправних.
А Ярина яблучками
Буде торгувати,
Явтухові ясним оком
Раз у раз моргати.

ЖАБКА (ж)

Журавель з журавкою
Поважно походжають,
Біля річечки уважно
Жабенят шукають.
А жабці ой не хочеться
З журавлем зустрітись,
Сидить, дрижить під бережком:
«Може, не помітить?»

ЧЕРЕПАХА (ч)

Чалапала черепаха
Через рівчаки,
Причалапала нарешті
До ріки.
Чемні черепашенята,
Діточки малі,
До вечора в очереті
Чекали її.
Черепаха поспішала,
Обід їм несла,
Та бачите, на вечерю
Ледве доповзла.

ЦАПОК ТА ЦІПОК (ц)

Цапок зробив собі ціпок,
Цапенят пасе в травиці.
Цапенята ціпок поцупили
Та й чкурнули у пшеницю.

ОРАНКА (р)

Трактор оре,
Борона скородить.
Чорнозем розпушений –
Добра ярина вродить!

ЗАГОВОРИЛИСЯ (з)

Запросила зима весну на розмовоньку,
Заговорила зима весноньці головоньку,
Забарилася весна, забула, куди йшла,
Загукували її дітки з усього села.

ПЛУТАНИЦЯ (к)

Качалися клубки ниток по килимку,
Підкидали їх лапками кошенята,
Опинилися всі разом у однім клубку.
Як же тепер серед вас нам кінці шукати?

ФІАЛКИ (ф)

Фіолетові фіалки розквітли в садочку,
Квіти сфотографувати вибігли діточки.
Фіалкові оченята фіолетово всміхались,
Франя, Федір і Софійка ними милувались.
НАЙГОЛОВНІША (а)
Абажур на лампі в Раї
Абрикосово палає,
Рая вчить абетку. Пише:
« Буква А – найголовніша!»

 
AssolДата: Субота, 18.01.2014, 14:56 | Повідомлення # 2
VIP
Група: Адміністратор
Повідомлень: 650
Статус: Offline
ДОРОГА ДО СОНЦЯ (д)

Далека дорога до сонця біжить,
Дістанусь, як бігти, до сонця за мить!
Ой, довго біжу вже, а сонце все далі…
Ось сяду на велик, нажму на педалі
І, може, тоді доберуся до нього?..
…Далека дорога – не вийшло нічого.

ХТО ЩО ВМІЄ? (є)

Євгенко на баяні грає,
Єлизаветочка співає,
Єгор чудово декламує,
А Євдокія так танцює!
Невмілих діточок немає –
Ледачі є, те кожен знає.

ШПАК (ш)

Шелест, шурхіт –
Шмиг, шмиг, шмиг…
Лізе, нагостривши кігті,
Зуби вишкіривши в ряд,
Кішка швидко до шпаківні!
Шпак шикує шпаченят,
Роздає їм шпаги рівні –
Захиститись ледве всиг!
Довелося кішці бігти:
Шелест, шурхіт!
Шмиг! Шмиг! Плиг!

ЕММА І ЕМБЛЕМА (е)

Емма малює емблему до свята –
Перший день літа! Радіють малята!
Емблема у Емми – то сонце і небо,
Дерева, метелик, веселка по небу.
Емблему приклеїла Емма до стрічки,
А стрічку вплела на голівку в косичку.

КЛЯКСА (і)

Індик навчає індичат
Писати крапочку над і,
Дзьоб у чорнильницю вмоча –
Аж гребінь увесь синій!
І замість крапки в індика
Виходить клякса ОТ-ТАКА!

МИР (и)

Ми писали слово мир
Й загубили букву И!
Скільки ж ми її шукали!
Книги всі перелистали
І під парти заглядали…
И нарешті ми зловили
І на місце помістили.

ЛИНИ (л)

Леонід линів ловив,
Трудивсь, аж лоб йому спотів!
Лини ловитись не схотіли,
а тільки черв’яки поїли.

МІТЛА (м)

Марко мів мітлою з ґанку –
Відмивали милом Марка!

НАМИСТО (н)

Набридала Ніна неньці,
Щоб купила їй намисто.
Каже ненька: «До намиста
Треба шию мити чисто».

СПРИТНІ ОГІРКИ (о)

Із городу огірочки
Перелізли до садочка,
На порічок кущ задрались,
Між листочків поховались.
Ми пішли за ягідками,
А вернулись з огірками!
Мамі що тепер робити --
З огірків компот варити?
М’ЯКИЙ ЗНАК (ь)

Що за буква М’ЯКИЙ ЗНАК?
Не збагнути нам ніяк!
З ним слова такі м’якенькі:
Кінь, пеньок, на пні – опеньки…
Коли ж знак один стоїть,
То, як риба, він мовчить.
Ь? Ь? Ь? Ь?


ХОВАНКИ (х)

Хома із Харитею в хованки грався
І хутко хлопчак в холодильник сховався.
Він тихо сидить, а Харитя «шукає»,
Пішла собі в двір – на скакалці скакає!

ПОМІДОРИ (п)

Півник ранками вставав,
Помідори поливав:
-- Помідорчики смачні!
Буде й курям, і мені!

В’ЮН (ю)

Юрко на хліб в’юна спіймав
Та поки із крючка знімав,
В’юн вислизнув із рук Юрка
І хлюпнув знову до ставка.

КУБИКИ (у)

Устимко кубики складав,
Будинок, будку збудував:
-- Для Жучки буде завузька –
Я поселю туди жука.

ПОЩАСТИЛО (щ)

В озерці біля куща
Упіймали ми ляща
Та ще кілька щупачків,
Ще з десяток карасів!
Аж тоді відчули втому
І мерщій пішли додому.
Щоки наші рум’яніли:
«Оце щастя!» – ми раділи.
МАТЕМАТИКА (т)

«Три та три, та ще раз трійка –
Скільки буде, Тимофійку?»
Тимко вмить порахував:
«Дев’ять!» – впевнено сказав.

ҐЕДЗЬ (Ґ)

Песик Гав на ґанку спав,
Мимо ґедзик пролітав,
Укусив за вушко Гава –
Хай не ловить песик ґави.

ЇЖАК (ї)

Впіймала Ївга їжака,
Дала смачного молока,
Та їжак не хоче пити,
Просить його відпустити.

ЙОШТА* (й)

Хлопчик Йосип йошту рвав,
В кошик ягідки зсипав,
Пахла йошта і блистіла,
Мама Йосипа хвалила.

*Йошта – кущова рослина зі смачними ягодами чорного кольору, успішний результат селекціонерів при схрещуванні смородини і агрусу.
 
Форум » Турботлива матуся » Дошкільнята (від 3 до 6 років) » Чистомовки для дошкільнят (Коли дитина не вимовляє звуки)
Сторінка 1 з 11
Пошук: